Země: Velká Británie
Rok: 2014
Můj názor
Tak tento film je opravdu zvláštní a skvělý. Naprosto se mi líbí. Je to takový lesbický BDSM film, ale ve staré době, dalo by se říct. Jsou tam erotické vášnivé scény, je tam dost vidět dominantní a submisivní role. Je to úžasný, velmi mile mě tento film překvapil, tohle jsem od něj nečekal. Má úžasnou atmosféru. Avšak je pravda, že ke konci filmu jsem to nepochopil, některé scény, což mě mrzí, to je jediná věc kterou bych tomu vytkl, že ten konec je takový chaos, který jsem absolutně nepochopil. Ale jinak tento film skutečně velmi doporučuji! Tento zvláštní originální kousek prostě musíte vidět! Mě se tedy rozhodně moc líbí. Takový druh filmů se nevidí často. Za mě je originální a dobře zpracovaný. Já tedy tento druh filmů mám nejraději, s tímto druhem atmosféry. A věřím, že i vám se tento zvláštní kousek bude líbit. Rozhodně se na něj podívejte. Je to taková gothic romantika. Stará sídla, historické kostýmy a tajemná atmosféra, to je prostě moje gusto. Takže ten, kdo má rád nevšední tvorbu, si tento film určitě zamiluje.
Děj
V malebném venkovském sídle žije sběratelka motýlů Cynthia se svou mladší služebnou a milenkou Evelyn a ve svém svébytném a poněkud výstředním světě se oddávají rafinovaným erotickým hrám.
V temně laděném melodramatu o sadomasochistickém vztahu dvou zralých žen v blíže neurčené minulosti kdesi ve střední Evropě pokračuje britský filmař Peter Strickland ve své originální tvorbě, vymykající se běžným měřítkům a určené spíše cinefilům a festivalovému publiku. Inspiraci tentokrát našel ve vlně sexploatačních filmů 70. let, zejména pak v tvorbě Jesse Franca (mezi referenčními zdroji uvádí ovšem i Herzovu Morgianu). V mimořádně audiovizuálně vytříbeném díle vystupují pouze ženy, neboť podle slov režiséra by vztahy mezi pohlavími odváděly pozornost od ústředního tématu, jímž je partnerství s nekompatibilními tužbami. Film získal řadu festivalových cen.
V temně laděném melodramatu o sadomasochistickém vztahu dvou zralých žen v blíže neurčené minulosti kdesi ve střední Evropě pokračuje britský filmař Peter Strickland ve své originální tvorbě, vymykající se běžným měřítkům a určené spíše cinefilům a festivalovému publiku. Inspiraci tentokrát našel ve vlně sexploatačních filmů 70. let, zejména pak v tvorbě Jesse Franca (mezi referenčními zdroji uvádí ovšem i Herzovu Morgianu). V mimořádně audiovizuálně vytříbeném díle vystupují pouze ženy, neboť podle slov režiséra by vztahy mezi pohlavími odváděly pozornost od ústředního tématu, jímž je partnerství s nekompatibilními tužbami. Film získal řadu festivalových cen.
Žádné komentáře:
Okomentovat